Benvinguts/des al meu bloc vosaltres i les vostres opinións.

dissabte, 10 de gener del 2009

9-1- 09 Inauguració del estudis de grau de medicina


Be cert com va dir en Brugada degà de la facultat, ahir va ser un gran dia pel mon de la medicina a Girona, per fi hem iniciat el camí, que sembla sense retorn a un facultat de medicina, i es en aquest moments on a mes de mirar endavant s'ha de mirar enredera, i donar el reconeixement que mereixen a tots els que la han fet possible.
Cursos de doctorat sobre oncologia des del 1998. Programes de doctorat: el 2000-2002 es crea un itinerari en Ciències e la salut, integrament format per professors de Girona UdG i Hospital Josep Trueta, amb cursos com: Epidemiologia i Medicina preventiva, Oncologia, Radiofísica hospitalària, Química medica Bioètica aplicada a l’assistència. Aspectes Ètics i legals Control i bones practiques de laboratori aplicacions al laboratori clínic, ADN recombinant, enginyeria de proteïnes. Que va durar fins el 2004, i no era el primer intent, al mateix temps es col•laborava en assignatures com: dietètica i nutrició Salud publica microbiologia humana entre altres impartits per diferents facultatius de l’hospital a diferents carreres universitàries.
I la recerca! a pesar de no tenir lloc (moltes vegades era una poiata que els deixàvem els del laboratori assistencial) el nostres facultatius han publicat a revistes del mes alt nivell internacional. Per tant avui es el dia de donar les gracies, no sols a la actual rectora, que sempre ens va recolzar, des de que era vicerectora d’ordenació acadèmica fins ara que es rectora l’Ana Mª Geli, sinó a grans professionals de la medicina, de la universitat que sense deixar la seva feina assistencial i educativa varen aconseguir posar a Girona en el mapa del estudis universitaris en ciències de la salut i en el mon de la recerca al mes alt nivell, segur que em deixaré molts noms, disculpeu, es possible que en vagi afegint, però d’entrada aquí en teniu uns quants, estan per ordre alfabètic.
Doroteo Acero, Xavier Aldaguer, Concha Bach, Jordi Batlle, Manel Beltran, Fina Biarnes, Ramon Colomer, Mar Castellanos, Josep Comet, Antoni Davalos, Jose Manuel Fernández Real (premi estatal de recerca), Rafel Fuentes, David Genis, Angel Izquierdo, Abel Lopez(director del primer laboratori de recerca, Rafel Macia, Joan Mª Mauri, Begoña Martin, Carles Pascual, Salvador Pedraza, Manel Ramirez, Wifred Ricard, Izabella Rohlfs, Josep Sabria, Joan Sala, Josep Mª Sirvent, Joaquim Serena, Marti Valles (cap de docencia) Pau Viladiu, de l’atenció primària Mª Teresa Faixedas, Pascual Solana, Dolors Juvinya, o de la UdG Rafel de Llorens, Rosa Peracaula,i en Marc Saez entre molt que segur m'he deixat.
Alguns tant paradigmatics com en Davalos en Fernandez Real o en Ricard i tot amb l'ajut necessari e imprescindible d'infermeria, dels serveis centrals, als que els toca carregar amb la feina que no es veu, i evidentment amb la complicitat de les diferents direccions i del Comite d'ètica.
Tots ells en han portat fins aqui, han buscat la complicitat de les institucions socials i polítiques, ara a l'equip del nou degà el professor Brugada l'hi toca continuar, no esta tot fet queda mes feina de la que cap d'ells creu feina feixuga i dificil, pero dels reptes diuen que surten els liders, esperem tenir-los fins ara si n'hem tingut. a tots ells MOLTES GRACIES!!!!!!!!!

I aquí sota la resta (Borrant aquest text)

3 comentaris:

garmir ha dit...

Hola Nuria:
M´has recordat els meus anys de Medicina al Clinic, igual no ve "a cuento" comentar-ho aqui, però jo crec que la falta d'auna atenció indiviadulitzada, és una de les causes de fracàs, jo per exemple estudiava i no aprovava, vaig tenir professors brillants com a Bioquimica Gabriel Pons el germà del president del Congrés amb el PSOE, o Oriols Bachs Valldeneu a Biologia Molecular, o conferències del Docor Gatell, en fi....
Nuria, el que jo no entenc, és.....perqué diuen que els estudis de Medicina són tan cars, jo no ho veia tan car, les classes d'anatomia es feien amb donants que portaven ja anys allà, els microscopis, serveixen d'aun any per l´altre , etc....
Jo del Clinic recordo que igual com una cabreta per el monte, jo anava per allà, per lliure i ningú em deia ni asa ni béstia, i tot m´ho tenia que fer jo, i.....als examens sortien coses que no haviem fet a clase.
Un desastre el meu pas per LA Universitat Pública, en canvi a la privada molt bé, encara que alguns deien que es com si fessim un Batxillerat de grans, peró tot estava més pastat, allà va anar bé.
En fi que la Facultat de Medicina us vagi bé a Girona, i ensenyeu molts Cicles de Krebs, la funció del ATP etc...
Una salutació.
Edmón.

Rosa Nuria Aleixandre Cerarols ha dit...

Edmon, el teu problema es que no t'agradava la medicina, i la medicina o entusiasma o millor la deixes serà un desatre per tu i pels demes, la medicina te un xic de religió, l'aceptes i t'hi entreges o com et deia deixó i dedicat a altres coses.
La veritat es que la turbina metabòlica de Krebs em queda força lluny, i aixó que era capaç de passar d'una via a altra amb formules incloses, partint de qualsevol de elles.

garmir ha dit...

Hola:
Si, Nuria, crec que tens raó, no sé, és tot molt confús.
T´he citat el Cicle de Krebs, perqué recordo que és un dels treballs de clase més complexos que vaig fer.
Una Abraçada, per cert jo tinc pànic als anàlisis de sang, al menys del braç, no me´n poden fer , és una de més fobies.
He llegit al teu Facebook que has proposat fer els examens de MIR en català, aixó està mooolt bé.
El teu amic, Edmón.